Doorgaan naar hoofdcontent

Delen en dan vermenigvuldigen


Delen en dan vermenigvuldigen



De trend om steeds meer te ‘delen’ in onze maatschappij is in volle gang op het gebied van bijvoorbeeld vervoer, klussen, maaltijden en verblijf. Via websites en apps, creëren ondernemers slimme initiatieven om materie en mankracht te delen. Dit snelgroeiende fenomeen heet de ‘Deeleconomie’ en laat zich omschrijven als : ‘Een wijze van productie en distributie van goederen en middelen die het delen en collectief consumeren van onze overvloed mogelijk maakt’.
Maar ook particulieren delen oogst en overvloed met elkaar. Mij viel de eer te beurt om te delen in de appel en peren oogst uit de Betuwe. Ik ontving enkele dagen geleden een prachtige saptank met daarin 5 liter puur sap. En wel van Villa Zorgvliet in Tiel. Een prachtig 18e Eeuw Classicistische Villa van vrienden. Zij hadden hun overvloedige oogst gedeeld via  een coöperatie: www.mobipers.nl. Hier kunnen alle appel-en perenoogsten ingeleverd worden in een collectief met als resultaat deze 5 liter saptanks. Nu ben ik niet zo van de ‘sapjes’ maar gelukkig kreeg ik ook van Villa Zorgvliet een heerlijke fles Limoncello, zelf gedestilleerd en ook nog van eigen limoenen. En was het voor mij, een kwestie van om deze verschillende delen te vermenigvuldigen tot een Villa Zorgvliet cocktail!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Allerlei Mensen en hun dingen: Rode nagels

Neelie Nails.

Rode nagels. En dan bedoel ik bewust roodgelakte nagels. Neelie Kroes zette de trend, toen ze Eurocommissaris werd. Kijk maar eens op foto’s van haar tijdens congressen, televisieoptredens, altijd die rode nagels.
Rode nagels en succes lijken wel hand in hand te gaan. En natuurlijk willen we dan ook weten wat het mannenbolwerk er van vindt. En wat blijkt: 'Alle leuke modekleurtjes ten spijt, mannen vinden rood nog altijd de allermooiste kleur als het gaat om nagellak bij vrouwen. Het merendeel van de Nederlandse heren associeert deze kleur namelijk met een sexy uiterlijk. Dat blijkt uit een onderzoek van Etos naar vrouwen en hun nagellakgewoontes dat is uitgevoerd door onderzoeksbureau Panel wizard onder 500 mannen en 500 vrouwen. Ik kan me voorstellen dat rode nagels gekozen worden om de uitstraling. Rood is de kleur van actie, energie en liefde.

© Siegfried Woldhek 2002 Maartje ’t Hart kiest ook rode nagels.
Kennen we nog meer mensen met rode nagels die succesvol zijn?…

Hoe werkt inspiratie?

Suikeroom lost het op!
Een tijdje geleden is hij overleden. Ik heb daarna dan ook een tijdje geleden.
In gedachten spreekt hij wel eens tot mij Wat klinkt zijn stem dan ontzettend blij!
Maar wat nou het mooiste is van al Ik kan bewijzen dat het waar is, al klinkt het mal
Ik heb zijn stem gevangen op een dictafoon En zo is hij van al mijn gedachten mijn suikeroom.
Als mijn creativiteit stagneert Spreekt mijn suikeroom mij toe: ‘Ik heb zo genoten van je verhalen snoes’ Dan smelt ik in mijn eigen kroes.
De creativiteit gaat zo weer vloeien En al het andere geneuzel zal me werkelijk boeien!


‘Call me. Any time, any place, anyway’!

Blondie voorspelde in 1980 twee dingen: dat er dringend een mobiele telefoon nodig was en dat verlangen bezong ze in de titelsong van American Gigolo: ‘Call me any time, any place anyway!
http://youtu.be/mOZPRm5BW0Y

En dat Richard Gere er 33 jaar later nog zo appetijtelijk uitziet dat hij in een interview over zijn nieuwe film ‘Arbitrage’ die vandaag uitkomt met een gerust hart Mark Twain kon citeren:
‘Aging is an issue of mind over matter. If you don’t mind it doesn’t matter’